Kan ik ook telefonisch contact opnemen met jullie?
Absoluut! Naast onze online winkel hebben we een uitgebreide speciaalzaak in blaasinstrumenten in Veldhoven. Gedurende
onze openingstijden zijn we gewoon telefonisch bereikbaar. Ook als u vragen heeft over uw bestelling. U kunt ons bereiken op telefoonnummer 040 253 75 18
Kan ik jullie ook bezoeken?
Graag! Wij staan u graag in onze speciaalzaak in Veldhoven te woord. We zijn te bezoeken gedurende
onze openingstijden op de Provincialeweg 3, 5503 HA te Veldhoven.
Kan ik jullie ook per WhatsApp bereiken?
Dat kan zeker! Het klinkt wat vreemd, maar gebruik ons vaste telefoonnummer +31402537518 om ons via WhatsApp een berichtje sturen. Houd er rekening mee dat we deze alleen tijdens openingstijden beantwoorden.
Mijn instrument is aan onderhoud toe. Doen jullie dit ook?
Zeker! Wij hebben een gespecialiseerde werkplaats in onze winkel in Veldhoven. Daar verrichten we het onderhoud aan ieder blaasinstrument. We werken volgens planning, zodat u uw instrument zo kort mogelijk hoeft te missen. Neem voor een afspraak contact met ons op.
Mijn instrument is kapot. Hoeveel kost het om dit te laten maken?
Dat is een lastige vraag! Er kunnen heel veel dingen aan een instrument mankeren. Op afstand is dit feitelijk nooit correct te beantwoorden, zelfs met foto's niet. Graag nodigen wij u van harte uit in onze speciaalzaak, zodat we instrument kunnen bekijken. Dan kunnen we vaststellen wat er gerepareerd moet worden, hoeveel het gaat kosten en op welke termijn het instrument klaar is. In het geval van grote schade bekijken we ook even in samenspraak met u of reparatie nog de moeite waard is.
Mijn instrument is gevallen. Kunnen jullie een inschatting van de reparatiekosten maken?
Dat kunnen we zeker. Helaas kunnen we dit niet op afstand. In onze speciaalzaak in Veldhoven bekijken we uw instrument en bepalen dan de kosten van de reparatie. Geheel kostenloos ontvangt u ook een schaderapport voor bijvoorbeeld de verzekering. Tevens kunnen we (eventueel na goedkeuring van de verzekering) uw reparatie inplannen en uw instrument weer helemaal in orde maken.
Ik moet vanavond spelen en mijn instrument doet het niet meer! Wat nu?
Heel erg vervelend en we maken het helaas wel vaker mee! We houden in onze planning altijd rekening met spoedgevallen. Neem tijdens
openingstijden zo snel mogelijk (telefonisch) contact met ons op, dan bespreken we met u de mogelijkheden. Of kom direct naar onze speciaalzaak (Provincialeweg 3, 5503 HA, Veldhoven), dan bekijken we de schade en proberen we deze te herstellen voor uw optreden. Mocht dat vanwege de omvang van de de schade niet lukken, proberen we een oplossing te vinden in de vorm van een leeninstrument.
Zijn jullie prijzen inclusief BTW?
Ja, alle prijzen die genoemd worden op onze website zijn inclusief 21% BTW.
De enige uitzondering is ons assortiment aan gebruikte instrumenten. Deze vallen onder de margeregeling en daarvoor geldt 0% BTW. De genoemde prijs is wel de prijs die u als consument betaalt, u ontvangt dan een factuur zonder BTW.
Ik zie een artikel dat elders goedkoper geprijsd is. Kan ik dit ook bij jullie goedkoper bestellen?
Wij proberen altijd zo concurrerend mogelijk geprijsd te zijn. Desalniettemin kan het voorkomen dat we bij een artikel iets hoger geprijsd zijn dan gemiddeld. Neem bij twijfel altijd contact met ons op, indien mogelijk komen we u tegemoet.
Voor een eerlijke vergelijking: ieder instrument wordt door ons volledig afgesteld en getest voordat wij dit verkopen. Daarnaast krijgt u een kosteloze nastelbeurt 3 maanden na aankoop. Deze extra service zit in de verkoopprijs inbegrepen. Houd dit in het achterhoofd wanneer u prijzen van instrumenten vergelijkt.
Ik zie een mooi artikel op de webshop, maar is dit geschikt voor mij?
Daar kunnen we u mee helpen! Neem contact met ons op en één van onze specialisten zal bekijken of het artikel in uw situatie goed bij u past. Iedereen is anders en iedere situatie is anders: we kunnen dus geen algemeen advies geven. We bekijken iedere situatie apart en u heeft telkens dezelfde specialist als contactpersoon. Is er een ander artikel meer geschikt voor u? Ook daar zullen we u natuurlijk over informeren. Wij vinden het belangrijk dat u veel plezier beleeft aan uw aanschaf! Aarzel dus niet en neem gerust contact met ons op.
Mijn dochter gaat beginnen met dwarsfluitlessen. Welke dwarsfluit heeft ze nodig?
We hebben een zeer uitgebreid assortiment aan dwarsfluiten en het is begrijpelijk dat u door de bomen het bos niet meer ziet. Daarnaast zijn er veel technische termen, zoals "open/gesloten kleppen", "Offset G" en "E-mechaniek". Iedere situatie en ieders budget is een beetje anders, dus we bekijken graag samen met u welke dwarsfluit het beste is voor uw dochter. Dit advies kunnen we via e-mail, telefoon of in onze speciaalzaak geven.
Zijn alle producten in de webshop op voorraad?
Nee. Gezien de enorme diversiteit aan artikelen in de blaasmuziekwereld, is het onmogelijk ieder artikel op voorraad te hebben. Uiteraard proberen we de gangbare artikelen altijd in huis te hebben. Wilt u de actuele voorraad van één of meerdere producten weten? Neem dan even contact met ons op, dan kunnen we u dat laten weten.
Kan ik ook bij jullie een artikel uitproberen of bekijken?
Natuurlijk! Wanneer wij een artikel op voorraad hebben, kunt u dit komen bekijken en uitproberen. Graag ontvangen wij u in onze speciaalzaak, zodat we ook wat extra uitleg kunnen geven en eventuele vragen direct kunnen beantwoorden.
Hoe lang duurt het om een artikel te bestellen dat niet op voorraad is?
Daar is helaas geen gemiddelde tijd voor te geven. Wij werken met vele verschillende leveranciers die uiteraard allemaal hun best doen om snel te leveren. Desalniettemin is het niet vreemd dat voor sommige (zeer gewilde of weinig geproduceerde) artikelen een forse levertijd staat. Wij zullen altijd ons best doen om de snelste manier te vinden een artikel in huis te hebben. Wilt u meer weten over de levertijd van een artikel? Neem contact met ons op, dan gaan wij informeren bij onze leverancier, zodat u een reële inschatting heeft van de wachttijd.
Ik zie bepaalde artikelen niet op jullie webshop staan. Verkopen jullie deze dan ook niet?
Op dit moment staat nog niet ons complete assortiment op de webshop. Zoekt u iets dat we (nog) niet online aanbieden? Neem gerust even contact met ons op, we kunnen u waarschijnlijk wel gewoon helpen! En uiteraard kunnen we deze artikelen ook gewoon verzenden.
Ik zie geen levertijd staan bij een artikel. Wat is de levertijd?
Wij proberen tijdens onze werkdagen (dinsdag t/m vrijdag) altijd een bestelling op dezelfde dag nog te versturen. Wij versturen met PostNL en deze leveren meestal de volgende dag al (met uitzondering van zondagen en maandagen). Mocht er onverhoopt een langere levertijd zijn, zullen we u dit altijd laten weten. U kunt er dan natuurlijk nog voor kiezen de bestelling te annuleren.
Sommige produkten zijn niet op voorraad en hebben een levertijd die afhankelijk is van de leverancier. Wilt u de actuele levertijd van een artikel weten? Neem dan even contact met ons op, dan zoeken we dit uit en laten u dit weten.
Ik heb een artikel met spoed nodig, kan dit geregeld worden?
We zullen er alles aan doen om (spoed)bestellingen zo snel mogelijk te versturen. Meestal kunnen we de levertijd van een artikel niet versnellen, omdat we natuurlijk gebonden zijn aan voorraad, eventuele levertijden van de leverancier en de leveringen van PostNL. Desalniettemin: geef eventuele spoed aan bij de opmerkingen bij uw bestelling. Dan denken we mee in manieren om een bestelling eventueel te bespoedigen.
Ik heb een artikel besteld, deze is verstuurd, maar nog steeds niet binnen. Hoe kan dit?
Helaas horen we de laatste tijd steeds vaker dat zendingen via PostNL vertraagd aankomen op hun plek van bestemming. Met name brievenbuspakketjes komen ooit een paar dagen tot een week later aan dan gebruikelijk. Neem bij twijfel natuurlijk even contact met ons op. Gelukkig wordt vrijwel iedere bestelling uiteindelijk toch bezorgd.
Ik heb een artikel besteld, maar ben niet tevreden. Kan ik dit retourneren?
Natuurlijk! U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten geretourneerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa €6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, dient het product met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd te worden.
Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via webwinkel@deblaasinstrumentenspecialist.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Mag ik een artikel retourneren na het uitgeprobeerd te hebben?
Zeker. U mag bij koop op afstand het bestelde artikel uitproberen zoals u dit ook in onze speciaalzaak zou kunnen. U dient wel voorzichtig om te gaan met het artikel (en eventuele accessoires en de originele verpakking). Eventuele beschadigingen zorgen voor waardevermindering van het artikel en we zijn dan helaas genoodzaakt deze bij u in rekening te brengen.
Voor meer informatie over het retourrecht, zie hierboven en bij onze Algemene Voorwaarden.